Starptautiskā Mašīnistu un aviācijas un kosmosa darbinieku asociācija (IAM) piektdien vēlu vakarā paziņoja, ka sarunas ar Boeing par darba samaksas vienošanos ir pārtrauktas un ka pašlaik nav paredzēti jauni sarunu datumi.
“Mēs joprojām esam atvērti sarunām ar uzņēmumu, vai nu tiešajām, vai ar starpniecību,” IAM paziņoja savā paziņojumā.
Boeing joprojām ir apņēmības pilns atjaunot attiecības ar saviem pārstāvētajiem darbiniekiem un vēlas “panākt vienošanos pēc iespējas ātrāk”, e-pasta vēstulē norādīja uzņēmuma pārstāvis. “Mēs esam gatavi tikties jebkurā laikā.”
Vairāk nekā 32 000 Boeing darbinieku Sietlas apgabalā un Portlendā, Oregonas štatā, 13. septembrī arodbiedrības pirmajā streikā kopš 2008. gada atstāja darbu, apturot lidmašīnu modeļu, tostarp Boeing visvairāk pārdotā 737 MAX, ražošanu.
Arodbiedrība pieprasa algu paaugstinājumu par 40 % un pirms desmit gadiem ar līgumu atņemtās pensijas ar noteiktu pabalstu atjaunošanu.
Pirmdien Boeing streikojošajiem darbiniekiem izteica uzlabotu piedāvājumu, ko dēvēja par “labāko un galīgo”, kas paredzēja darbiniekiem četru gadu laikā paaugstināt algas par 30 % un atjaunot piemaksu par darba rezultātiem, taču arodbiedrība paziņoja, ka tās biedru aptaujā konstatēts, ka tas nav pietiekami.
Streiks apturēja ražošanu vairākās Boeing rūpnīcās, ietekmējot galveno lidmašīnu modeļu, piemēram, 737 Max un 777, ražošanu. Šī darba pārtraukšana ne tikai traucē piegādes ķēdes, bet arī draud aizkavēt lidmašīnu piegādi, kas uzņēmumam var izmaksāt miljardiem zaudēto ieņēmumu. Aprēķini liecina, ka Boeing un tā ieinteresēto personu kopējie zaudējumi tikai divu nedēļu laikā jau ir pārsnieguši 1,25 miljardus ASV dolāru.
Lai mazinātu šos zaudējumus, Boeing ir īstenojis tādus izmaksu taupīšanas pasākumus kā, piemēram, darbā pieņemšanas iesaldēšana, atalgojuma palielināšanas atlikšana algotiem darbiniekiem un nebūtisku izdevumu, tostarp vadītāju ceļojumu, samazināšana. Tomēr, ja streiks turpināsies, uzņēmums joprojām saskaras ar iespējamām ilgtermiņa finansiālām sekām, tostarp akciju cenu kritumu un kredītreitingu samazināšanās risku.